Novosti


Objavljeni poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle u 2016. godini

  Kategorije: Investitori Poslovni rezultati


Poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle ostvareni u 2016. godini te izgledi i poslovni očekivanja za 2017. godinu predstavljeni su na konferenciji za novinare.

 

Komentar Gordane Kovačević, predsjednice Ericssona Nikole Tesle:

„Ericsson Nikola Tesla Grupa u 2016. nastavila je niz uspješnih poslovnih godina. Prihodi od prodaje bilježe porast od 16,7% u odnosu na prethodnu godinu zahvaljujući snažnom porastu prihoda na tržištu Zajednice Neovisnih Država i kontinuiranom rastu prihoda na Ericssonovu tržištu.

Ono po čemu ćemo pamtiti 2016. godinu svakako je potpisivanje značajnih ugovora na izvoznim tržištima s tri nova kupca: BeCloudom u Bjelorusiji, Ucomom u Armeniji i Ministarstvom zdravstva u Kazahstanu. Radi se o zahtjevnim projektima u području LTE tehnologije i informatizacije zdravstva. Nadalje, dobili smo i nove odgovornosti u globalnoj organizaciji u našem razvojno-istraživačkom centru, globalnim i regionalnim ekspertnim centrima za usluge te centrima za rješenja kupcima, što pokazuje da su kvaliteta i dodane vrijednosti koje isporučujemo prepoznate od korporacije i kupaca širom svijeta.  Sukladno tome, nastavili smo zapošljavati te smo tijekom 2016. godine zaposlili 318 stručnjaka. I dalje smo najveći razvojno-istraživački centar u Hrvatskoj u kojem trenutačno radi preko 1.200 zaposlenika, dok na razini Ericsson Nikola Tesla Grupe imamo gotovo 3.000 zaposlenika. Zadržali smo poziciju najvećeg izvoznika u informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i zasigurno najvećeg izvoznika znanja u Hrvatskoj.

Na tržištima Jugoistočne Europe bilježimo pad prihoda od prodaje uslijed negativnih ekonomskih kretanja i političkih previranja što usporava dinamiku ulaganja operatora. Konkurencija i sveprisutni trendovi konsolidacije i centralizacije nabavnih procesa od strane globalnih kupaca / operatora glavni su izazovi na domaćem tržištu.
Raduje me da smo tijekom 2016. godini zadržali snažnu poziciju i povjerenje kupaca u Hrvatskoj i regiji, prije svega  kroz nastavak kvalitetne suradnje s našim tradicionalnim partnerima, kao što su: Vipnet, Hrvatski Telekom, HT Mostar, BH Telecom, Crnogorski Telekom i Ipko.

Na domaćem tržištu istaknula bih zamah u području ICT rješenja za industriju i društvo. Među ključnim projektima svakako treba spomenuti nastavak aktivnosti s Ministarstvom zdravstva RH na implementaciji novih  funkcionalnosti kao što su eKarton i Portal za pacijente. Ponosni smo na projekt Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra kojeg smo krajem godine u cijelosti realizirali, što znači da su svi zemljišno-knjižni i katastarski uredi u Republici Hrvatskoj povezani u jedinstven informacijski sustav. Jedan od posljednjih projekata potpisanih u 2016. godini je strateški važan projekt u poslovnom području javne sigurnosti. Radi se o projektu izgradnje sustava nadzora granice Republike Hrvatske, koji je realiziran u rekordnom roku sredinom siječnja ove godine. Sve ove aktivnosti pokazuju da naša strategija umreženog društva nije samo vizija već se radi o realnim projektima koji mijenjaju svijet u kojem živimo.

Naša kompanija kćer, Ericsson Nikola Tesla Servisi d.o.o., bilježi solidne rezultate te je u protekle dvije godine prošla zahtjevne transformacijske procese paralelno s realizacijom složenih projekata izgradnje i održavanja mrežne infrastrukture Hrvatskog Telekoma.

Upravljanje rizicima svrstavamo u svoje ključne prioritete i smatramo važnim elementom održivosti cjelokupnog poslovanja. U cilju ublažavanja poslovnih i tržišnih rizika u izvoznom poslovanju, uspješno smo proširili suradnju s Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj (HBOR) i poslovnim bankama. Na taj smo način zadovoljili potrebe naših kupaca za financiranjem, a istodobno značajno smanjili eventualni rizik potraživanja. 

Gotovo svi ključni pokazatelji poslovanja bilježe pozitivna kretanja. Operativna dobit porasla je 24,3%, dok je neto dobit porasla 21,2% u odnosu na prethodnu godinu. Bruto marža i dalje je pod pritiskom zbog asortimana prodanih proizvoda i usluga, kontinuiranog pritiska na cijene te zahtjevnih projekata na izvoznim tržištima. Naša usmjerenost na kontrolu troškova kroz program troškovne učinkovitosti i operativne izvrsnosti donijela je dobre uštede. Prodajni i administrativni troškovi bilježe smanjenje od 5,5% u odnosu na prethodnu godinu. Ostvaren je i solidan novčani tok od poslovnih aktivnosti u iznosu od 187 milijuna kuna tako da su ukupna novčana sredstava, uključujući kratkoročnu financijsku imovinu, na razini prethodne godine te iznose 287,7 milijuna kuna. Učinkovitost obrtnog kapitala mjerena u danima vezivanja obrtnih sredstava dodatno je poboljšana te iznosi 26 dana. Stopa konverzije novca je visokih 97%.

Odlične poslovne rezultate postigli smo prije svega zahvaljujući profesionalnosti i znanju naših lidera i zaposlenika, što se sve više prepoznaje kao ključna razlika na tržištu. Visok stupanj zadovoljstva kupaca potvrđen je i ove godine kroz godišnje ispitivanje naših najvećih kupaca / partnera. Otvaranjem inovacijskog inkubatora „Ericsson Garage Croatia“ postali smo jedna od osam globalnih lokacija za agilne i brze inovacije orijentirane na potrebe postojećih i novih kupaca.

Digitalna transformacija postaje naša stvarnost. Svi koji žele razvijati svoje poslovanje, neovisno o kojoj se djelatnosti radi, koriste ICT kao osnovnu infrastrukturu za ostvarivanje konkurentskih prednosti. Naši brojni kupci u Hrvatskoj, regiji a i oni globalni, kreću u projekte digitalne transformacije. U operatorskom segmentu to su, prije svega, projekti virtualizacije telekom mreže te korištenje rješenja u Oblaku. Tu je poseban naglasak na transformaciji sustava za operativnu i poslovnu podršku (OSS i BSS), koji povlači promjene u njihovim organizacijama, ali i pristupu tržištu i krajnjim korisnicima.

Živimo u doba digitalne revolucije u kojem informacijske-komunikacijske tehnologije iz temelja mijenjaju način na koji radimo, poslujemo i živimo. Velike transformacije događaju se u cijeloj korporaciji pa tako i u našoj kompaniji. Vjerujem da rezultati koje smo postigli u 2016. godini, kao i naši strateški transformacijski procesi koji su u tijeku, predstavljaju kvalitetan i zdrav temelj za budući razvoj kompanije.“  
 
Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

 

Galerija slika

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


  Na vrh stranice