Novosti


Konferencija “Tehnologija-Mediji-Telekomunikacije, trendovi u 2018.”

  Kategorije: Događanja Trendovi


PWC i poslovni tjednik Lider okupili su vodeće ljude iz sektora tehnologije, medija i telekoma na već tradicionalnoj konferenciji u zagrebačkom hotelu Westin. Osim trendova, predstavili su i rezultate globalnih istraživanja o tehnološkoj transformaciji provedenih među izvršnim direktorima i predsjednicima kompanija.

Dejan Ljuština, partner u tvrtki PWC Hrvatska, za početak je podsjetio da je brzina TMT industrije, u odnosu na prvu konferenciju održanu 2011. godine, premašena stotinu puta, a dogodile su se i druge velike promjene.
„Ako uzmemo blagi vremenski odmak vidimo da su pred samo sedam-osam godina svijetom dominirale energetske kompanije i banke, dok je danas situacija bitno drugačija, a najmoćnije u svijetu su  tehnološke kompanije poput Applea, Amazona, Microsofta i Facebooka, odnosno Tecenta i Alibabe. Investitori danas posebno vrednuju „cloud based“ poslovne modele i pripadajuću infrastrukturu, mobilna plaćanja, rast prihoda od usluga i rast online oglašavanja, mogućnost ekspanzija novih tržišta i data centre. Upravo zato novim se tehnologijama mora znati prilagođavati i s njima aktivno upravljati, dok pri tom ne treba zaboraviti na čovjeka jer samo uz razumijevanje istih i human touch, sve ove tehnologije neće biti prijetnja, već prednost na kojoj je moguće graditi budućnost.

U 2018. godini stoga očekujemo da će se brzina tehnološkog razvoja dodatno povećati. Prema našem ovogodišnjem istraživanju upravo su brz tehnološki razvoj i nedostatak vještina potrebnih za tehnološki razvoj predsjednici uprava diljem svijeta naveli kao glavnu prijetnju za svoje kompanije. Što se tiče pojedinačnih tehnologija, u 2018. najveći utjecaj bit će u domeni umjetne inteligencije i interneta stvari, gdje većina globalnih kompanija značajno investira. Glavne industrije u kojima će se primjenjivati tehnološki uvjetovani novi poslovni modeli će biti zdravstvo, financijski sektor i automobilska industrija. Svjedoci smo još jednog fenomena, a to je rastuća moć globalnih internetskih kompanija koje su prisutne u svim segmentima“, pojašnjava Ljuština.

„Nadalje, zbog toga očekujemo da će se u ovoj godini voditi rasprava oko njihove regulacije odnosno ograničavanja njihove globalne moći“, tvrdi Ljuština.

„U segmentu medija rast će biti u digitalnom oglašavanju, Netflix i slični streaming servisi će dominirati, a ostali dionici na tržištu medija će se tome morati prilagoditi i pozicionirati. Vjerojatno će pokušati izgraditi partnerski odnos s njima umjesto da budu međusobni konkurenti. Što se tiče telekom operatora, oni se trude vratiti povjerenje investitora koji su se okrenuli internetskim kompanijama, tako da se fokusiraju na unapređenje svoje pozicija na svom tradicionalnom telekomunikacijskom tržištu kroz primarno smanjenje troškova, bolji marketing i selektivne investicije u nove tehnologije, no isto tako stavljaju fokus na nove usluge gdje žele koristiti svoj brand i mrežu, a to su nove digitalne usluge, mobilno bankarstvo i podatkovna analitika, koje će sada biti više dostupne, s obzirom na veću fleksibilnost regulative mrežne neutralnosti u SAD-u i EU. Treće područje gdje se mogu ponovo vratiti na put uspjeha jest da radikalno razmisle o svom poslovnom modelu i žele li ostati vertikalno integrirani, o čemu će sigurno razmišljati uprave telekom kompanija u 2018. godini.“

Vrlo zanimljiva diskusija uslijedila je na CEO panelu jer je pokazala kako se predsjednici uprava domaćih kompanija nose sa izazovima i jesu li spremni za novonastale prilike. Jedan od detektiranih, vrlo prisutnih izazova svakako je stvaranje te privlačenje kvalitetnih kadrova. Poslovni model zadržavanja talentiranih kadrova kroz razvojne centre u kojima mladi stručnjaci željni izazova rade kreativne poslove za klijente u cijelom svijetu približila je okupljenima Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle. Ona je najprije dala zanimljiv osvrt na globalne trendove u ICT-u koristeći pri tom i Ericssonova najnovija istraživanja o očekivanjima korisnika. Posebno je akcentirala potrebu brzih digitalnih transformacija te dala osvrt na tržište rada s fokusom na povezivanje znanja iz STEM područja sa svim drugim domenskim znanjima kao jedinu garanciju kvalitetne transformacije. Govoreći o 5G tehnologiji, Gordana Kovačević je naglasila: „Korisnici žele što brži dolazak 5G tehnologije jer predstavlja veliki, pozitivni iskorak. Svjesni su da se broj uređaja kojima će raspolagati i dalje povećava no, s druge strane, ne žele trošiti vrijeme niti snagu na učenje kako njima upravljati. Njihova su očekivanja usmjerena na ono što se korištenjem 5G može postići. Što se tiče situacije u Hrvatskoj, sigurno ima prostora za ubrzanje, posebno kada je riječ o digitalnoj transformaciji društva. Svoj značajan pozitivni doprinos u tom procesu mogu imati upravo ICT tehnologije kroz njihovo korištenje u svim industrijama i aktivnostima ljudi.“

Kompanijske komunikacije Ericsson Nikola Tesle

 

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


   

Tagovi



  Na vrh stranice