Novosti


Kupnja putem mobilnih telefona mijenja maloprodajnu paradigmu

  Kategorije: Trendovi

Globalni vrhunac kupovine putem mobilnih telefona očekuje se u sljedećih nekoliko godina. 43% ispitanika već sada kupuje putem mobilnog telefona barem jednom tjedno. Većina kupaca putem mobilnih telefona očekuje da će u sljedeće tri godine osobni savjetnici za kupnju biti uobičajeni, odnosno da će potražnja za digitalnim pomoćnicima za kupnju porasti. 69% korisnika proširene stvarnosti (PS) i virtualne stvarnosti (VS) misli da će ove tehnologije pametnim mobilnim telefonima dati obilježja stvarnih trgovina u roku od tri godine.

Istražujući dinamičnu maloprodajnu stvarnost, Ericssonov Consumer & IndustryLab objavio je izvještaj „Razvoj kupovine putem pametnih mobilnih telefona – dolazak pametnih pomoćnika“. Izvještaj opisuje kako povezanost pokreće dvije velike promjene u kupovnim navikama. Kontinuirani porast upotrebe pametnih telefona za plaćanje dobara i usluga vodi ka sljedećoj promjeni koja se tiče korištenja pomoćnika za kupnju.

Uskoro će se korisnici pametnih mobilnih telefona oslanjati na digitalne pomoćnike za podršku u kupnji, a paralelno kreće i upotreba pametnih kućnih zvučnika za automatizaciju rutinskih kupnji kućanskih potrepština.

Odabir tipa pomoćnika za kupnju, bilo da se radi o kupnji osobnih predmeta ili kućanskih potrepština će uskoro postati važniji od same odluke o kupnji. Na primjer, 63% kupaca putem pametnih mobilnih telefona želi pomoć u usporedbi cijena – o čemu bi se mogao brinuti pomoćnik za kućne zalihe. 48% ih želi pomoć u olakšavanju odluka o kupnji za što bi se mogli brinuti osobni savjetnici za kupnju.

Izvještaj je pripremljen na temelju upitnika provedenog među naprednim korisnicima interneta u deset utjecajnih globalnih urbanih centara. Ispitanici predstavljaju samo djelić kupaca širom svijeta, ali su odabrani jer ih digitalna tehnologija koju koriste čini predvodnicima velikih promjena koje utječu na maloprodaju svugdje u svijetu.

„Premda su zanimljive same po sebi, dinamične promjene ponašanja kupaca trebaju razumjeti svi koji se bave 5G tehnologijama, pametnim domovima te IoT tehnologijom i umjetnom inteligencijom za krajnje kupce“, kaže Michael Björn, voditelj istraživanja u Ericssonovom Consumer & IndustryLabu. „Kad kupci počnu koristiti umjetnu inteligenciju za automatizaciju svakodnevne kupnje, stvorit će se potražnja za IoT senzorima kao i potreba za povezivanjem s kućanskim aparatima u domovima.“

Digitalizacija kupnje također nameće pitanja vezana za budućnost fizičkih trgovina. Kupci očekuju da će PS/VS tehnologije imati sve prednosti fizičkih trgovina. Također, više od polovine vjeruje da će posljedica manjeg broja odlazaka ljudi u trgovine dovesti do porasta dostava u kuću. To ukazuje na budućnost maloprodaje koju pokreće povezanost; u pogledu digitalnog iskustva kupnje i u automatizaciji isporuka.

Ispitanici izazove također vide u davanju osobnih informacija, što dovodi do glavnog pitanja: do koje mjere se digitalnim pomoćnicima za kupnju može vjerovati i kakav će biti njihov utjecaj na potrošače?

Izvještaj se temelji na upitniku provedenom putem interneta početkom 2018. na 5048 naprednih korisnika interneta iz sljedećih gradova: Johannesburg, London, Mexico City, Moskva, New York, San Francisco, Sao Paulo, Šangaj, Sydney i Tokyo. Ispitanici u dobi od 15 do 69 godina odgovaraju profilu urbanih ranih korisnika tehnologije kojih je 50 milijuna u odnosu na ukupan broj od 180 milijuna koji žive u spomenutim gradovima.

43 posto ispitanika kupuje na internetu putem mobilnih telefona, što znači da barem jednom tjedno za kupnju koriste svoje pametne mobilne telefone. 45% ispitanika svaki tjedan koristi digitalne glasovne pomoćnike, a čak 35% ih PS ili VS koristi barem jedno tjedno.


Više informacija: Izvještaj

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


   

Tagovi



  Na vrh stranice