Novosti


Poslovni rezultati korporacije Ericsson u drugom tromjesečju 2019. godine

  Kategorije: Poslovni rezultati

Korporacija Ericsson objavila je danas poslovne rezultate za drugo tromjesečje.

Financijski naglasci za drugo tromjesečje 2019. godine

  • Prodaja je iznosila 5,2 milijarde eura (drugo tromjesečje 2018.: 4,7 milijardi eura). Prodaja, prilagođena za usporedne stavke i tečaj porasla je 7% zbog snažnog rasta u segmentu Mreže u Sjevernoj Americi i sjeveroistočnoj Aziji. 
  • Bruto marža iznosila je 36,6% (34,8%). Bruto marža isključujući troškove restrukturiranja iznosila je 36,7% (36,7%).
  • Bruto marža u segmentu Mreže isključujući troškove restrukturiranja poboljšana je na 41,4% (40,2%). Slijedom toga, bruto marža u segmentu Mreže pala je s 43,2%, uglavnom zbog troškova povezanih s već objavljenim sporazumom o nagodbi u području licenci, negativnim utjecajem strateških ugovora i nižim prihodima od licenciranja prava intelektualnog vlasništva.
  • Operativna dobit iznosila je 351,5 milijuna eura (19 milijuna eura), a operativna marža 6,8% (0,3%). Operativna dobit, isključujući troškove restrukturiranja iznosila je  370,5 milijuna eura (190 milijuna eura), a operativna marža isključujući troškove restrukturiranja 7,0% (4,1%).
  • Neto dobit poboljšana je na 171 milijun eura (-171 milijun eura)
  • Slobodni novčani tok, prije preuzimanja i spajanja, iznosio je 209 milijuna eura (-19 milijuna eura). Neto gotovina iznosila je 3,2 milijarde eura (3,1 milijarda eura).

Komentar Börjea Ekholma, predsjednika i generalnog direktora korporacije Ericsson (NASDAQ:ERIC)

Börje Ekholm, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson Organski rast prodaje[1] iznosio je 7% u tromjesečju, uglavnom potaknut prodajom u Sjevernoj Americi i sjeveroistočnoj Aziji. Vidimo snažan zamah u našem 5G poslovanju temeljem novih ugovora i komercijalnog puštanja u rad 5G mreža. Do sada smo osigurali rješenja za gotovo dvije trećine svih komercijalnih 5G mreža.

Zamah 5G se povećava. U početku, 5G će povećati kapacitet u gradskim područjima. Međutim, s vremenom će se nove uzbudljive inovacije vezano uz 5G pojaviti s IoT korisničkim slučajevima, koristeći brzinu, latenciju i sigurnost koju 5G može pružiti. To našim klijentima pruža mogućnost da ostvare nove prihode pružajući dodatne pogodnosti korisnicima i poslovanju.

U tromjesečju je bruto marža[2] iznosila 36,7% i ostala nepromijenjena u odnosu na isto razdoblje prošle godine, uz poboljšanja u segmentu Mreže koja su neutralizirana nižim maržama u Digitalnim uslugama i Uslugama upravljanja.

Mreže su ostvarile još jedno solidno tromjesečje s organskim rastom prodaje[1] od 11% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, potaknute investicijama u 4G i 5G u Sjevernoj Americi i sjeveroistočnoj Aziji, kao i povećanom isporukom vezano uz strateške ugovore. Iako će strateški ugovori dugoročno pozitivno utjecati na maržu, utjecaj na kratkoročnu profitabilnost je negativan. U tromjesečju smo imali negativan utjecaj na bruto maržu i očekujemo da će se taj utjecaj još jače nastaviti u drugoj polovici godine. Osim toga, troškovi vezani uz već objavljeni sporazum o nagodbi u području licenci utjecali su negativno na marže. Unatoč tome, bruto marža[2] poboljšana je na 41,4% (40,2%) u odnosu na isto razdoblje prošle godine, uglavnom zbog povećanja prihoda od prava intelektualnog vlasništva. Kako bismo izašli u susret zahtjevima kupaca za brzim i agilnim isporukama, odlučili smo ulagati u najmoderniju 5G proizvodnu lokaciju u SAD-u da bismo upotpunili naš globalni lanac opskrbe.

U Digitalnim uslugama nastavljamo s provedbom plana kako bi dosegli niske jednoznamenkaste marže u 2020. godini. Poboljšanja nisu linearna i varirat će po tromjesečjima. Organska prodaja[1] u Digitalnim uslugama pala je za 3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što je posljedica brzog opadanja prodaje postojećih proizvoda. Bruto marža[2] iznosila je 37,1% (42,6%). Pad bruto marže ponajviše je posljedica promjene u prodajnom miksu koji može varirati između tromjesečja. Naš portfelj u području 5G i Oblaka privlači kupce te sukladno tome povećavamo ulaganja u istraživanje i razvoj kako bismo osigurali spremnost portfelja. Preoblikovana BSS strategija dobiva na zamahu i potpisani su ugovori s nekoliko novih kupaca u tromjesečju. Udio poslova koji se ponavljaju raste. Radimo na tome da 75% od 45 kritičnih i nestrateških ugovora riješimo do kraja godine te imamo programe troškovne učinkovitosti kroz Digitalne usluge.

U Uslugama upravljanja strategija je poboljšati ponudu kupcima više se oslanjajući na automatizaciju, strojno učenje i umjetnu inteligenciju, što će dugoročno promijeniti i poboljšati maržu. Na kratkoročne marže negativno utječe povećanje ulaganja u istraživanje i razvoj. Organska prodaja[1] pala je 6%, uglavnom zbog negativnog učinka revizije ugovora s kupcima. Bruto marža[2] pala je na 12,3% (14,0%) u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pod negativnim utjecajem vremenskog rasporeda troškova.

Organski rast prodaje[1] u segmentu Poslovanje u nastajanju i drugo bio je 24% vođen kontinuiranim rastom u području iconectiv. Operativna dobit[2] poboljšana je u odnosu na prošlu godinu na -66,5 milijuna eura (-114 milijuna eura) na temelju povećane dobiti u iconectivu i prodajom MediaKinda. U ovom segmentu ulažemo u inicijative koje imaju za cilj povećanje i pomoć u stvaranju budućeg poslovanja za Ericsson. Uz iznimku iconectiva, još uvijek smo u ranoj fazi ulaganja u portfelj.

Potaknut boljom zaradom, slobodni novčani tok isključujući preuzimanja i spajanja poboljšan je na 209 milijuna eura (-19 milijuna eura).

U tijeku su pregovori o nagodbi s Komisijom za vrijednosne papire i burze Sjedinjenih Američkih Država (United States Securities and Exchange Commission - SEC) i Ministarstvom pravosuđa Sjedinjenih Američkih Država (United States Department of Justice - DOJ) u vezi s njihovom ranije objavljenom istragom prema Zakonu o korupcijskim praksama (FCPA). Nismo u mogućnosti procijeniti trajanje tih rasprava o nagodbi. Nadalje, budući da se radi o pravnoj stvari koja je u tijeku, ne možemo dati nikakve detalje. Međutim, naša je trenutna procjena da će rješavanje ovih pitanja rezultirati materijalnim financijskim i drugim mjerama, čija se veličina i učinak ne može pouzdano procijeniti ili utvrditi u ovom trenutku.

Nastavljamo dogovarati strateške ugovore, a implementacije mreža velikih razmjera očekuju se u dijelovima Azije što će postupno negativno utjecati na marže u kratkom roku, ali će dugoročno ojačati našu poziciju. Nastavak ulaganja u tehnologiju i tržište, posebno u 5G, automatizaciju i umjetnu inteligenciju, temelj su za našu dugoročnu konkurentnost i ključni dio naše usredotočene strategije za jačanje našeg dugoročnog poslovanja i put ka postizanju naših ciljeva za 2020. i 2022. godinu.

[1]Organski rast prodaje: Rast prodaje prilagođen za usporedne stavke i tečaj
[2]Isključujući troškove restrukturiranja

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


  Na vrh stranice