Novosti


Poslovni rezultati Ericsson Nikola Tesla Grupe u prvom polugodištu 2019. godine

  Kategorije: Investitori Poslovni rezultati

Komentar Gordane Kovačević, predsjednice Ericssona Nikole Tesle: „Ericsson Nikola Tesla Grupa je u prvom polugodištu 2019. godine ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 821,7 milijuna kuna, što je 7,8% više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Sukladno našim planovima, prodaja usluga za Ericsson bilježi porast kao rezultat širenja poslovanja i dobivanja novih odgovornosti, prije svega u području 4G i 5G. U skladu s time nastavljamo zapošljavati, ulagati u opremu i ispitne sustave te razvoj stručnih kompetencija naših zaposlenika u razvojno-istraživačkom centru kao i u ekspertnim centrima za usluge i rješenja.

Prihodi od prodaje na domaćem tržištu bilježe pad u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, što je posljedica dinamike u realizaciji projekata. S Hrvatskim Telekomom u tijeku su intenzivne aktivnosti na modernizaciji radijske pristupne mreže što će znatno povećati kapacitet mreže te omogućiti uvođenje 5G tehnologije u trenutku kada se za nju dodijeli potrebni radio-frekvencijski spektar. S A1 Hrvatska nastavljamo suradnju na realizaciji višegodišnjeg okvirnog ugovora koji obuhvaća modernizaciju i proširenja njihove radijske pristupne mreže kako bi bila spremna za efikasno i brzo uvođenje 5G. Također, A1 Hrvatska pustio je u rad  NB-IoT (Narrowband Internet of Things) uslugu za poslovne korisnike temeljenu na Ericssonovom rješenju u dijelu radijske pristupne mreže. Riječ je o tehnologiji za sigurno i pouzdano bežično povezivanje velikog broja uređaja koju zbog naprednih karakteristika svrstavamo u 5G tehnologiju.

Značajan pozitivan utjecaj na poslovni rezultat na domaćem tržištu imaju projekti u području Industrije i društva. U tijeku je niz aktivnosti na projektima informatizacije zdravstva, zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra te nadzora državne granice.

Na izvoznim tržištima prihodi od prodaje bilježe rast u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Fokus je na implementaciji projekata modernizacije mobilnih mreža s kupcima u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Kosovu i Bjelorusiji. Kako bismo ojačali tržišnu poziciju nastavljamo s planiranim marketinško-prodajnim aktivnostima u poslovnim područjima sukladno našoj strategiji. Na Međunarodnom sajmu gospodarstva – Mostar 2019 prezentirali smo rješenja za potrebe digitalnog društva, a za našu kompaniju od posebnog značaja bila je i promocija 4G mreže našeg kupca HT Eroneta budući da su u Bosni i Hercegovini tek nedavno izdane dugo iščekivane licence za uvođenje četvrte generacije mobilnih telekomunikacija. Treba istaknuti kako je HT Eronet pustio u komercijalni rad 4G mrežu odmah po dobivanju licence.

U usporedbi s prvim polugodištem prethodne godine, bruto marža niža je jedan postotni poen kao posljedica daljnjeg povećanja angažmana i radnog kapitala na projektima s ključnim kupcima. Operativna dobit na razini je dobiti ostvarene u istom razdoblju prethodne godine. Dobit prije oporezivanja veća je 2,5%, a neto dobit veća je 15,6%. Ostvaren je pozitivan novčani tok od poslovnih aktivnosti od 32 milijuna kuna, a ukupna novčana sredstva uključujući kratkotrajnu financijsku imovinu krajem polugodišta iznose 221,5 milijuna kuna. Učinkovitost obrtnog kapitala mjerena u danima vezivanja obrtnih sredstava iznosi 42 dana, a ako isključimo usluge za Ericsson učinkovitost obrtnog kapitala iznosi 113 dana. Stopa konverzije novca je 23%.

U skladu s našom strategijom, ostajemo fokusirani na razvoj rješenja i prodaju u području mobilnog širokopojasnog pristupa internetu (4G/5G mobilna rješenja), digitalne transformacije i upravljanja mrežama, Industrije i društva (zdravstvo, javna sigurnost, e-poslovanje) te na jačanje naše pozicije kroz pružanje usluga za Ericsson. Pokrenuli smo i program Digitalne transformacije na razini Ericsson Nikola Tesla Grupe kako bismo dodatno pojednostavili kompanijske procese i upravljanje poslovanjem/projektima primjenom naprednih tehnologija i automatizacijom.

Ubrzane tehnološke promjene i potrebe korisnika zahtijevaju kontinuirane prilagodbe tržišnom okruženju kako nas tako i naših kupaca. Ovi procesi se dodatno ubrzavaju uvođenjem 5G tehnologije, Interneta stvari i Oblaka. Intenzivno radimo na strateškim ugovorima te nastavljamo ulagati u 5G, što će se kratkoročno odraziti na marže, ali će dugoročno ojačati našu poziciju na tržištu.

Kako bismo osigurali daljnji razvoj poslovanja i bili konkurentni u središtu naše pozornosti i dalje ostaje troškovna i operativna učinkovitost te strateško upravljanje rizicima.“

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


  Na vrh stranice