Rezultati poslovanja  
Rezultati poslovanja Dioničkoga društva Ericsson Nikola Tesla u prvih devet mjeseci 2006. godine
Osnovne značajke:
  • Knjižene narudžbe 1.252 milijuna kuna
  • Prihodi od prodaje 1.171,4 milijuna kuna
  • Bruto marža 17,6%,
  • Operativna dobit 170,9 milijuna kuna
  • Dobit od financijskih aktivnosti 5,5 milijuna kuna
  • Dobit prije oporezivanja 176,4 milijuna kuna
  • Neto dobit 141,1 milijun kuna
  • Zarada po dionici 106,9 kuna
  • Povrat od prodaje prije oporezivanja 15,1%
  • Novčani tok iz poslovnih aktivnosti 113,9 milijuna kuna
Ocjena poslovanja

"Rezultati poslovanja u prvih devet mjeseci ove godine pokazuju da nastavljamo sa solidnim performansama koje su u skladu s našim planovima i očekivanjima. Svih pet poslovnih perspektiva Ericssona Nikole Tesle - financije, kupci, kompetencije, interna učinkovitost i zaposlenici - kroz koje se prati poslovanje kompanije, pokazuju zadovoljavajući trend i razine postignuća.

 

Da bismo mogli postići tako dobre poslovne rezultate potrebno je ulagati sve više truda i znanja jer djelujemo u okruženju koje obilježava sve jača konkurencija, ubrzan razvoj novih tehnologija, pritisak na cijene te sve sofisticiraniji zahtjevi naših kupaca. Posebno bih naglasila inovativnost u svemu što radimo kao bitnu i ključnu komparativnu prednost u poslovnom uspjehu kompanije.

 

Ono čega smo mi u Ericssonu Nikoli Tesli itekako svjesni jest činjenica da to što smo dio korporacije Ericsson i u njoj imamo svoje obveze i odgovornosti, ne umanjuje našu odgovornost prema svim ciljanim skupinama za promišljanje scenarija strateškog rasta i razvoja te uspješnost poslovanja hrvatske kompanije. Zato sustavno poduzimamo korake koji nam osiguravaju zadržavanje dobre pozicije na tržištima na kojima poslujemo, te otvaraju mogućnost ulaska u nove poslovne segmente. Drugim riječima, repozicioniranje prema snažnoj sistemskoj integraciji, multimedijskim rješenjima, ponudi novih proizvoda i usluga te stalni fokus na kvalitetu i troškovnu učinkovitost naši su prioriteti. Tijekom prvih devet mjeseci ove godine značajno smo proširili razvojno istraživačke aktivnosti u našem Institutu za telekomunikacije i ostalim ekspertnim centrima, zaposlili 116 novih stručnjaka, te značajna sredstva uložili u razvoj kompetencija, opremanje novih radnih mjesta, nabavku maketa i potrebnih "alata" za nova budućnosti orijentirana područja i nove poslovne segmente", istaknula je Gordana Kovačević, predsjednica kompanije.

 

U odnosu na isto razdoblje prethodne godine kompanija je ostvarila rast prihoda od prodaje od 11% kao rezultat porasta volumena poslovanja na svim glavnim tržištima. Knjižene narudžbe niže su 8%, ali su u skladu s planom, te predstavljaju solidnu bazu za ostvarenje zacrtanih ciljeva u budućnosti.

 

Prihodi od prodaje na domaćem tržištu iznose 336,9 milijuna kuna, što predstavlja porast od 15,8% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

 

Usluge na internom Ericssonovom tržištu kroz prodaju znanja naših stručnjaka najvećim dijelom u Institutu za telekomunikacije (R&D) i Globalnom centru za isporuku usluga (GSDC), ali i kroz jedinice odgovorne za cjelovita rješenja i usluge, postaju sve veći dio poslovnih rezultata. Na internom Ericssonovom tržištu prihodi od prodaje veći su za čak 24,3% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, te iznose 250 milijuna kuna.

 

Rezultati na tržištu Zajednice neovisnih država također bilježe rast prodaje od 9,4%, s ostvarenih 396 milijuna kuna. Glavni pokretač rasta su rezultati na Bjeloruskom tržištu s ostvarenih 205 milijuna kuna prihoda od prodaje.

 

Dobri rezultati ostvareni su i u Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori gdje je zabilježen rast prihoda od prodaje od 14% s ostvarenih 179 milijuna kuna.

Pregled financijskih pokazatelja – profitabilnost poslovanja

Kao što smo u prethodnim izvještajima već naglasili bruto marža je niža u odnosu na prošlu godinu kao posljedica veće konkurencije, pritiska na cijene, ulaganja u nove projekte i kupce, ali i promjene u asortimanu prodanih proizvoda.

 

Unatoč manjim bruto maržama, operativna dobit je značajno porasla (45,4%) prvenstveno zahvaljujući manjim rezerviranjima za rizična potraživanja kao i prihodima po osnovi naknade štete za opremu uništenu u požaru prošle godine. Udio prodajnih, općih i administrativnih troškova u ukupnim prihodima od prodaje smanjen je u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kao rezultat programa troškovne učinkovitosti koji se provode u kompaniji.

 

Kao posljedica manjih prihoda od kamata te manjih prinosa na sredstva uložena u investicijske fondove, dobit od financijskih aktivnosti niža je od prošlogodišnje. Dobit prije oporezivanja veća je 29,1% u odnosu na isto razdoblje prethodne godinu te iznosi 176,4 milijuna kuna.

 

Povrat od prodaje prije oporezivanja iznosi 15,1%.

 

Ostvaren je i pozitivan novčani tok iz poslovnih aktivnosti u iznosu od 113,9 milijuna kuna, prvenstveno zahvaljujući odličnoj naplati potraživanja od kupaca. Realizacijom ugovorenih poslova na izvoznim tržištima, u sklopu kojih je ugovoreno i financiranje kupaca, očekuje se znatno smanjenje novčanog toka iz poslovnih aktivnosti do kraja godine.

Poslovna situacija na glavnim tržištima

Tijekom ljetnih mjeseci na domaćem tržištu nastavljena je suradnja s Vipnetom, inovacijskim leader-om među hrvatskim mobilnim operatorima, s kojim naša kompanija, između ostalog, surađuje na daljnjem proširenju prve HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) mreže u Hrvatskoj. U suradnji s Ericssonom Nikolom Teslom, Vipnet se time pozicionira kao tržišni leader u mobilnom širokopojasnom pristupu Internetu te stvara pretpostavke za daljnju evoluciju 3G mreža i uvođenje višemedijskih usluga prema krajnjim korisnicima. Istovremeno se s trećim mobilnim operatorom, Tele 2 intenzivno radi na izgradnji GSM i UMTS mreže.Nastavljena je suradnja s T-HT-om na modernizaciji fiksne mreže te izgradnji mreže za masovno uvođenje širokopojasnih usluga i povećanje broja korisnika Interneta (IP, ADSL-EDA). Također s Vodatelom Hrvatska, jednim od najznačajnijih domaćih isporučitelja Internet usluga, kontinuirano surađujemo na izgradnji TriplePlay infrastrukture.

 

U području poslovnih sustava ugovorena je isporuka opreme i rješenja za FINA-u, MUP, HEP, a s INA-om je ugovoren posao upravljanja uslugama (Managed Services).

 

U završnoj smo fazi realizacije projekta informatizacije nacionalne integrirane mreže Primarne zdravstvene zaštite (PZZ) prema ugovoru potpisanim sa Ministarstvom Zdravstva RH.

 

U istom razdoblju na tržištima Bosne i Hercegovine te Crne Gore potpisano je niz ugovora s operatorima BH Telecomom, HT Mostar/HT Mobilne komunikacije, Telekomom Srpske i Telekomom Crne Gore. Posebno bi istaknuli ugovor s HT Mostarom za modernizaciju i proširenje fiksne mreže. Ugovor obuhvaća modernizaciju centrala, Telephony softswitch, te Fiksno-mobilnu konvergenciju na novoj platformi sa VPN servisom za mobilnu i fiksnu mrežu. Također je značajan ugovor s našim tradicionalnim kupcem BH Telecomom koji uključuje proširenje mobilne telekommunikacijske mreže. Dobri rezultati prodaje ostvareni su na tržištu Zajednice Neovisnih Država - Rusije, Bjelorusije i Moldavije. S bjeloruskim operatorom Beltelekom potpisan je ugovor za isporuku opreme i usluga za fiksnu telekomunikacijsku mrežu u Minsku. Tijekom trećeg tromjesečja također su ugovorena velika proširenja fiksnih telekomunikacijskih mreža za nekoliko značajnih ruskih kupaca te opremu za centar informacija za kupce iz Moldavije.

 

Usluge na internom Ericssonov tržištu također bilježe trend rasta. Značajne dodatne odgovornosti koje smo dobili u Institutu za telekomunikacije (integracijsko-verifikacijske usluge i Cello paketne platforme) te u Globalnom centru za isporuku usluga (primarni centar za usluge implementacije kao i proširenje odgovornosti u gotovo svim postojećim segmentima), veliko je priznanje i povjerenje dano kompaniji od strane globalne organizacije.

 

Kompanijske komunikacije Ericsson Nikola Tesla