Ericsson Nikola Tesla d.d. 
Rezultati poslovanja Dioničkoga društva Ericsson Nikola Tesla u prvom polugodištu 2008. godine
Osnovne značajke
  • Knjižene narudžbe 1.074,4 milijuna kuna
  • Prihodi od prodaje 795,4 milijuna kuna
  • Bruto marža 18,3%
  • Operativna dobit 76,9 milijuna kuna
  • Dobit prije oporezivanja 92,8 milijuna kuna
  • Neto dobit 74,2 milijuna kuna
  • Zarada po dionici 56,4 kune
  • Povrat od prodaje prije oporezivanja 11,7%
  • Novčani tok iz poslovnih aktivnosti 237,5 milijuna kuna
Ocjena poslovanja

„Rezultati poslovanja Ericssona Nikole Tesle tijekom prvih šest mjeseci pokazuju nastavak uspješnog poslovanja i u skladu su s našim očekivanjima. Ostvarili smo značajan porast prihoda od prodaje i dobiti te uspjeli zadržati stabilnu razinu bruto marže. Novčani tok iz poslovnih aktivnosti je dobar i predstavlja solidnu podlogu za budući razvoj.

 

Svi ugovori, kao i druge aktivnosti koje smo imali tijekom proteklog perioda vezano uz jačanje naše pozicije na domaćem i inozemnim tržištima govore u prilog našoj fokusiranosti na prioritetna područja i partnersku suradnju s kupcima. Među ostalim, potvrđeno je višegodišnje partnerstvo Ericssona Nikole Tesle i Tele2 Hrvatska potpisivanjem ekskluzivnog ugovora za drugu i treću generaciju mobilne telefonije i nastavljena je kvalitetna suradnja s našim tradicionalnim bjeloruskim kupcem FE VELCOM-om. Vrlo sam zadovoljna i suradnjom s BH Telecomom u području mobilne telefonije što otvara perspektivu za još veće zajedničke projekte. Kontinuirani napori da proširimo bazu kupaca i pronađemo nove poslovne prilike rezultirali su ugovorom u području sistemske integracije (cjelovito integrirano ICT rješenje za službu spašavanja – uvođenje jedinstvenog broja „112“) s Ministarstvom unutarnjih poslova i javne uprave Crne Gore .

 

Budući da nam je cilj osigurati dugoročnu profitabilnost i tržišnu poziciju na dobrobit svih naših interesnih grupa kontinuirano radimo na širenju baze kupaca te sustavno potičemo inovativnost. Želim istaknuti da se kompanija transformira u inovativnu organizaciju u kojoj svi zaposlenici mogu pridonijeti poboljšanju postojećih poslovnih procesa i razvoju novih proizvoda i usluga. Potvrda tome došla je i od korporacije gdje smo prepoznati kao jedan od predvodnika inovacijskog procesa.“, istaknula je Gordana Kovačević, predsjednica kompanije.

 

U usporedbi s prvim polugodištem prethodne godine, Ericsson Nikola Tesla ostvario je sljedeće rezultate.
Prihodi od prodaje viši su 13,5%, te iznose 795,4 milijuna kuna, dok su knjižene narudžbe zabilježile porast od 1,1%. Na rast poslovanja u značajnoj je mjeri utjecalo ne samo lokalno hrvatsko tržište već i tržišta u regiji, osobito Bosna i Hecegovina i Kosovo.

 

Na domaćem tržištu prihodi od prodaje povećani su 11,4%, te iznose 284,3 milijuna kuna.
Na tržištima u regiji (Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Kosovo) ukupno je ostvareno 218,2 milijuna kuna prihoda od prodaje od čega je značajnih 112 milijuna realizirano na bosansko-hercegovačkom tržištu. Prihodi od prodaje na ovim tržištima porasli su 87,5% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Prihodi od prodaje na tržištima Zajednice Neovisnih Država iznose 81,8 milijuna kuna i niži su 34,8%, budući da je realizacija nekoliko većih poslova dogovorenih tijekom drugog tromjesečja planirana u drugom polugodištu. Pri tome značajnu ulogu igraju poslovi na bjeloruskom tržištu.

Na Ericssonovom tržištu ostvareni su već tradicionalno dobri poslovni rezultati. Prihodi od prodaje bilježe rast od 3,7% te iznose 211,1 milijun kuna.
Pregled financijskih pokazatelja – profitabilnost poslovanja

Operativna dobit značajno je veća u odnosu na isto razdoblje prethodne godine (+24,8%), kao rezultat većeg volumena poslovanja i laganog porasta bruto marže, te iznosi 76,9 milijuna kuna.

 

Troškovi poslovanja (SG&A) iznose 69,1 milijun kuna, i veći su  9% u odnosu na prethodnu godinu uglavnom zbog dodatnih troškova marketinških i prodajnih aktivnosti na kosovskom tržištu kao i intenzivnog rada s potencijalnim kupcima na drugim tržištima.

 

Financijski prihodi veći su 13,7% te iznose 36 milijuna kuna. Unatoč tome, dobit od financijskih aktivnosti niža je od prošlogodišnje zbog većih negativnih tečajnih razlika, te iznosi 15,9 milijuna kuna.

 

Dobit prije oporezivanja veća je 13,6% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, te iznosi 92,8 milijuna kuna.

 

Likvidnost kompanije i dalje je dobra, iako je tijekom drugog tromjesečja isplaćena dividenda u ukupnom iznosu od 355,3 milijuna kuna (20 kuna regularna i 250 kuna izvanredna dividenda po dionici). Ostvaren je pozitivan novčani tok iz poslovnih aktivnosti u iznosu od 237,5 milijuna kuna prvenstveno zahvaljujući dobroj naplati potraživanja od kupaca.

Važni poslovi i ugovori na glavnim tržištima

U protekla tri mjeseca Ericsson Nikola Tesla nastavio je dobru poslovnu suradnju s telekom operatorima na hrvatskom tržištu. S Vipnetom je ugovoreno proširenje kapaciteta u radio pristupnoj mreži druge i treće generacije mobilnih sustava kao i nadogradnja u paketnom dijelu mreže, dok su s T-HT-om potpisani okvirni ugovori i osigurane narudžbe u području transmisijskih optičkih sustava i širokopojasnog pristupa.
Sredinom lipnja s Tele2 potpisana su dva važna okvirna ugovora. U skladu s tim Ericsson Nikola Tesla će u statusu jedinoga i ekskluzivnoga isporučitelja ovom operatoru dugoročno osiguravati komunikacijska rješenja i usluge za nadogradnju GSM i UMTS sustava kao i isporuku transmisijske opreme.

 

Na tržištu susjednih zemalja, Ericsson Nikola Tesla je u drugom tromjesečju također nastavio dobru poslovnu suradnju. S vodećim bosansko-hercegovačkim telekom operatorom BH Telecomom, ugovoreni su novi, značajni poslovi koji se odnose na dodatno proširenje i modernizaciju GSM mreže. Istodobno s ovim operatorom ugovoreni su poslovi isporuke opreme i integracije sustava za mobilno pozicioniranje.
U Crnoj Gori je, krajem lipnja, kompanija ugovorila opremanje crnogorskog Centra za hitne pozive – Centar 112. Riječ je o rješenju «ključ u ruke» koje se sastoji od svih potrebnih hardverskih i mrežnih komponenata te sistemskog i aplikativnog softvera, a temelji se na Ericssonovom rješenju Coordcom za pomoć u izvanrednim situacijama.

 

Kada je riječ o tržištima Zajednice Neovisnih Država treba istaknuti nastavak dugogodišnje uspješne suradnje s FE VELCOM-om, prvim GSM operatorom u Bjelorusiji. Radi se o značajnom proširenju GSM mreže tj. isporuci komutacijske, radio i transmisijske opreme i usluga. S kupcem Svjazinvest, ugovorena je rekonstrukcija telekomunikacijske mreže (zamjena Alcatelovih i Siemensovih centrala s Ericssonovom opremom) u Sjeverozapadnoj regiji Rusije te je ugovoreno proširenje i modernizacija fiksne telekomunikacijske mreže u nekoliko gradova u Sibiru. S ruskim mobilnim operatorom BaykalWestCom kompanija je ugovorila isporuku opreme i sustava upravljanja u području mobilne telefonije. Novi ugovori potpisani su i u Moldaviji za potrebe operatora Interdnyestrcom, a riječ je o isporuci najmodernijeg rješenja za fiksnu širokopojasnu mrežu te proširenju i modernizaciji jezgrene mreže.

 

Što se tiče Ericssonovog tržišta, Institut za Istraživanje i razvoj zadržao je i proširio svoje odgovornosti te ostvaruje zacrtani razvoj poslovanja za ovu godinu. Glavne razvojne aktivnosti vezane su  uz  najnovije generacije mrežnih čvorova i poslužitelja prometa za  mobilne i fiksne korisnike. Istraživački dio fokusiran je na više kompanijskih i  EU orijentiranih projekata a koji obuhvaćaju i realizaciju prototipnih rješenja.
Globalni centar za isporuku usluga Hrvatska dodatno je osnažio svoju poziciju u području mobilne telefonije stekavši autorizaciju od globalnog Ericssona za isporuku usluga u segmentu mobilnih jezgrenih mreža. Ujedno, dobio je i novu odgovornost kao globalni centar kompetencija za unaprjeđenje performansi IMS (IP Multimedia Subsystem) mreža te će u tom svojstvu uz isporuku ovih usluga razvijati strategiju i pružati podršku prodaji u ovoj domeni na brojnim Ericssonovim tržištima.
ETK Centar za cjelovita komunikacijska rješenja dobio je uz brojne postojeće odgovornosti i novu odgovornost za globalnu podršku prodaji za mrežne kontaktne centre (Network Contact Center). Riječ je o značajnom proizvodu u Ericssonovu portfelju, temeljenom na AXE platformi, a nalazi se na više od 150 lokacija u svijetu.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

Dodatne informacije