|
Nije
slučajno što se 21. stoljeće naziva stoljećem komunikacija. U to se možete uvjeriti
na svakome koraku. Komunikacije imaju ključnu ulogu u životu suvremenoga čovjeka. One
do neslućenih mogućnosti unaprjeđuju globalnu razmjenu informacija i sastavni su dio
svih ljudskih aktivnosti. Danas živimo u novome svijetu telekomunikacija. U tijeku je
proces spajanja telekomunikacijskih, računalnih i medijskih tehnologija i usluga.
Internet, mobilnost, dostupnost i brzina iz temelja mijenjaju naše živote. Komunikacija
u svako vrijeme i sa svakoga mjesta postaje imperativ. U takvome svijetu čovjek je u
središtu pozornosti, a tehnologije su tu da bi služile njegovim potrebama i željama. Ericsson Nikola Tesla, kao član
korporacije Ericsson - svjetskog lidera u području telekomunikacija, brine se o
komunikacijskim tehnologijama, rješenjima i uslugama koje ljudima današnjice čine
život produktivnijim, jednostavnijim i ljepšim, jer mu ostavljaju više vremena za
bavljenje onim što voli. Novi svijet telekomunikacija povećava kakvoću življenja, a
istodobno čini svijet djelotvornijim.
Razumijevajući potrebe svojih
kupaca i korisnika Ericsson Nikola Tesla postavio je svoj cilj - biti jedan od glavnih
isporučitelja na području novoga svijeta telekomunikacija u Hrvatskoj i na kompanijskim
izvoznim tržištima. Taj je cilj realan, jer stručnjaci kompanije imaju velika znanja u
području najsuvremenijih telekomunikacijskih rješenja i usluga koje su ključ poslovnoga
rasta.
Mobilne komunikacije -
najbrže rastuća tehnologija u svijetu
U dinamičnome svijetu u kakvome
živimo ne čudi podatak da su mobilne komunikacije postale najbrže rastuća tehnologija
u svijetu. Njihov se snažan rast nastavlja i dalje, a temelji se na sve većem broju
pretplatnika te prijelazu operatora na višeuslužne širokopojasne mreže. Tijekom 2000.
godine u svijetu je broj mobilnih korisnika narastao gotovo za 50% i sada se kreće
između 700 i 715 milijuna, dok se očekuje da će tijekom 2001. godine broj mobilnih
korisnika narasti negdje između 920 i 950 milijuna. Mobilni je telefon, posebno za mlade
ljude, postao simbol stila života. Stručnjaci predviđaju da će na prijelazu iz 2001. u
2002. broj mobilnih korisnika premašiti broj korisnika fiksne telefonije.
Istodobno, pojava Interneta
revolucionalizirala je upotrebu osobnih računala, povezujući sve korisnike u globalnu
mrežu. Danas su elektronska pošta (e-mail) i pretraživanje web stranica postali naša
svakodnevnica isto kao i gledanje televizije. Kada je riječ o poslovanju, Internet je
omogućio stvaranje potpuno novih kompanija, načina rada i poslovanja.
Nova tehnologija
neslućenih mogućnosti
Današnji razvoj tehnologije
podržava spajanje ove dvije tehnologije - mobilnih komunikacija i Interneta, u treću
generaciju mobilnih sustava i usluga, ili kraće 3G, koje se temelje na mobilnome
Internetu.
Rastuće potrebe suvremenoga
čovjeka za mobilnim Internetom vidljive su i kroz uspjeh SMS usluga i WAP/i moda. U
svijetu se već sada mjesečno šalje više od 13 milijardi SMS poruka, a broj
WAP-telefona povećao se, samo u posljednja tri mjeseca 2000. godine s tri na 26 milijuna.
Očekuje se da će već tijekom 2003. godine broj korisnika mobilnoga, prestići broj
korisnika fiksnoga Interneta.
Mobilni Internet znači mnogo
više od samoga dostupa Internetu. Usluge mobilnoga Interneta postat će mnogo savršenije
primjenom treće generacije mobilnih sustava. Brzina dostupa i razmjene informacija bit
će mnogo veće, a istodobno će se moći koristiti više usluga u realnome vremenu.
Mobilni Internet, uz upotrebu
tehnologije kao što je Bluetooth, pruža više slobode i fleksibilnosti, mijenja način
komunikacije među ljudima, način poslovanja i zabave i osigurava dostup personaliziranim
uslugama i to bilo kada i bilo gdje se čovjek nalazio.
Trgovina elektronskim putem
(e-commerce), elektroničko bankarstvo, videokonferencijske veze i sl. već su inicirali
stvaranje nove globalne ekonomije, koja će sigurno imati presudan utjecaj na oblikovanje
poslovnoga svijeta u cjelini, kao i na oblikovanje svih ostalih temeljnih obrazaca
čovjekova života. Spomenimo samo neke mogućnosti koje su već sada dostupne: ljudi
šalju elektronske poruke, pretražuju stranice, čitaju novosti, plaćaju račune,
kupuju, igraju igrice i igre na sreću, naručuju karte za sportske i kulturne događaje
te putovanja, rezerviraju hotele, imaju dostup lokalnim informacijama o stanju na cestama,
vremenskoj prognozi, ponudi u restoranima, turističkim znamenitostima i sl. Uz ugradnju
sustava u vozila, koji će ih povezati s velikim brojem usluga, ljudi će moći iz svojih
vozila potražiti pomoć na cesti, hitnu medicinsku pomoć, moći će daljinski
dijagnosticirati kvar na vozilu i sl. Mobile Positioning System (MPS) dopušta i
određivanje lokacije s koje se zove, bez modifikacije samih mobilnih uređaja.
No, bolje je ovdje stati, jer
primjera je još mnogo.
Upravo je to mobilni Internet. On
će uvijek biti s vama, osigurati vam personalizirane usluge i omogućiti vam jednostavan
dostup svim informacijama - treba samo "kliknuti" na tipku.
Nova komunikacijska
arhitektura
Nove tehnologije i razvojne
strategije treće generacije mobilnih sustava obuhvatit će cjelokupnu komunikacijsku
mrežnu arhitekturu. Uz prijenos govornih informacija 3G će omogućiti prijenos podataka
te multimedijalne usluge u pokretu, neovisno o vremenu i lokaciji korisnika, s brzinom
nekoliko desetaka puta većom od današnje. Treća generacija omogućuje radio dostupnost
velikim brzinama i usluge temeljene na Internet Protokolu (IP), integrirajući ih u
jedinstveno telekomunikacijsko okruženje.
S pojavom mobilnoga Interneta ne
događaju se samo temeljne promjene u mobilnim, nego i u fiksnim mrežama. Da bi se
osigurao pristup korisnika persona-liziranim uslugama, potrebna je višeuslužna struktura
mreže. Operatori fiksne telefonije ugrađuju nova rješenja (ENGINE koncept) stvarajući
višeuslužne optičke mreže velike snage - ključni element za pristup mobilnome
Internetu.
Za krajnjega korisnika pojam
mobilnoga Interneta ostat će mobilni telefon, ali s mogućnostima maloga osobnog
računala. Već sada postoje modeli s većim ekranom na kojemu se mogu čitati sadržaji s
Interneta (WAP), a videotelefoni, koji će omogućavati pogled na sugovornika na zaslonu
ili komunikacijski uređaji koji će se nositi poput ručnoga sata, uskoro će postati
svakodnevna pojava. Uvođenje mobilnoga Interneta više nije pitanje tehničkih, već
gospodarskih mogućnosti.
Ericsson Nikola Tesla -
vodeći isporučitelj za mobilni Internet u Regiji
Tko ne bi poželio biti aktivan
sudionik takvoga svijeta komunikacije neslućenih mogućnosti današnjice, svijeta
mobilnoga Interneta, kojemu je okrenut Ericsson Nikola Tesla, a kojega karakterizira
jedinstvena mreža za prijenos slika, govora i podataka, nove usluge, nevjerojatna brzina
i kapacitet, mobilnost, dostupnost u svako vrijeme i sa svakoga mjesta, jednostavnost
korištenja uređaja, jedinstveni terminal i jedinstveni telefonski broj?
I još samo jedna, ali posebno
važna napomena. Vrlo brzo, kada mogućnosti koje osigurava treća generacija mobilnih
sustava budu uključene u ponudu usluga većega broja kompanija koje posluju u različitim
područjima, pojavit će se i novi oblici stvaranja prihoda. Oni će u mnogo čemu ovisiti
o mrežnim operatorima, isporučiteljima Internet usluga i ostalim ponuđačima usluga
dostupnih preko 3G sustava. No, sav će posao kao i ostvarena zarada, biti utemeljeni na
komunikacijskoj tehnologiji treće generacije - na mobilnome Internetu.
Kompanija Ericsson Nikola Tesla
je stoga, kao jedan od svojih zadataka, odredila zauzimanje vodećega mjesta u području
mobilnoga Interneta na domaćem tržištu i tržištima zemalja Srednje i Istočne Europe.
Ova je kompanija u Hrvatskoj
sastavni dio svjetski poznate korporacije Ericsson, koja ima vodeću ulogu na
brzorastućem tržištu mobilnoga Interneta. Kupci Ericssona su deset vodećih svjetskih
mobilnih operatora, a putem Ericssonovih sustava ostvaruje se više od 40% svih mobilnih
telefonskih poziva u svijetu. Korporacija ima većinski tržišni udio u dvije glavne
sastavnice mobilnoga Interneta - GPRS i 3G, ima jaku prednost u servisiranju bilo kojega
operatora, a već sada ima sve potrebne sustave, terminale, aplikacije i usluge nužne za
uvođenje mobilnoga Interneta. Investicije u Ericsson uvijek su investicije u budućnost.
Uz to, Ericssonovi sustavi treće generacije, temeljeni na standardiziranim sučeljima,
uvijek omogućuju potpunu kompatibilnost i integraciju s proizvodima drugih dobavljača.
Uspjeh Ericssona Nikole Tesle
gradi se na znanju stručnjaka i inovacijama. Zahvaljujući kompetencijama svojih
stručnjaka, kompanija je prepoznata na razini korporacije i dobiva sve veće odgovornosti
na mnogim tržištima.
Ericsson Nikola Tesla podržava
cjelokupnu listu Ericssonovih proizvoda i usluga, ali nudi i više od samih proizvoda.
Nudi izbor cjelovitih komunikacijskih rješenja i usluga, razvoj softvera okrenutoga prema
mobilnome Internetu, razvoj aplikacija i alate, cijeli niz konzaltinških usluga i usluga
podrške, poštujući poslovne zahtjeve svojih kupaca u zemlji i inozemstvu s kojima gradi
partnerski odnos.
Uz to, orijentacija prema
mobilnome Internetu i "pametnim" mrežama, uz to što povećava kvalitetu
življenja, pridonosi značajnome smanjenju utjecaja na okoliš. Naša je trajna
orijentacija stalan tehnološki napredak, sukladan održivome razvoju, što omogućava
ispunjavanje potreba sadašnjih te pruža mogućnosti razvoja budućim generacijama. |
|