Novosti


Aktualno u hrvatskom izvozu

  Kategorije: Događanja


Peta po redu Konferencija o izvozu Pametni znaju čemu služi izvoz Liderovog Kluba izvoznika održana 3. srpnja u Zagrebu, okupila je respektabilan broj sudionika iz različitih industrija i područja djelovanja. Otvarajući Konferenciju Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera je, između ostalog, najavio kampanju ”Izvoz zaslužuje biti vijest” aludirajući na odgovornost medija za nedovoljnu popularizaciju važnih tema kao što je izvoz.

Konferencija je imala koncept uvodnih izlaganja praćenih zanimljivim panelima. Posebno su interesantna bila izlaganja o utjecaju protekcionizma na izvoznike naročito zbog aktualnih protekcionističkih mjera vodećih ekonomija svijeta, zatim o učinku izvoznika na hrvatsku ekonomiju da bi se u nastavku izlagači bavili mogućnostima financiranja i osiguranja izvoznih poslova te analizom tržišta i kretanjem radne snage.

Tako su predstavnici financijskog sektora dali jasnu uputu kome se obratiti za financiranje izvoznih poslova jer je praksa pokazala da izvoznu konkurentnost ne određuje samo konkurentan proizvod već i mogućnost kreditiranja kupca i sl.
Hrvatski izvoznici očekuju i jednostavniji i fleksibilan proces uvoza radne snage jer je sve evidentniji nedostatak kvalitetnih ljudi na tržištu rada te osiguranje novih modela stipendiranja studenata. Također su se kritički osvrnuli na velika opterećenja cijene rada što u konačnici dovodi do nekonkurentnosti poslodavaca i odlasku iz zemlje – i poslodavaca i radnika. 

Zadnji dio konferencije bio je posvećen temi specijalizacije i internacionalizacije u kontekstu vodećih trendova razvoja tehnologije u doba digitalizacije.
Upravo ova tema, nakon izvrsnog uvodnog predavanja Borisa Popovića iz Alarm automatike koji je također bio jedan od panelista uz Gordanu Kovačević iz Ericssona Nikole Tesle, Marka Bogdanovića iz Đure Đakovića, Hrvoja Jurišića iz AD Plastika, Slavka Vidovića iz Infodoma, te  moderatora  profesora Nedeljka Štefanića s FSB-a, izazvala je veliki interes sudionika. Naime, panelisti su s puno argumenata i podataka iz vlastitih kompanija koje djeluju u različitim industrijama ipak došli do puno zajedničkih zaključaka  vezanih uz temu “Robotizacija, digitalizacija i umjetna inteligencija kao faktor konkurentnosti”. Svi su se složili da je danas nemoguće govoriti o uspješnom izvozniku ukoliko tvrtka nije zadovoljila kriterije specijalizacije i globalizacije.

O fenomenu razvoja ICT tehnologije koja je temelj digitalne ekonomije s posebnim naglaskom na potrebu brze prilagodbe i inovativnog načina rada, govorila je predsjednica Ericssona Nikole Tesle.  “U dinamičnom okruženju u kojem su promjene stalne i velike, a tehnologija se mijenja brže nego ikada dosada, da biste bili održivi nije dovoljno da budete jednako dobri, morate biti još bolji”, naglasila je Gordana Kovačević.  Pri tom je briga o ljudima, njihovim kompetencijama, znanju i kreativnosti važan dio ukupne kompanijske kulture koja se godinama gradi.

– Ericsson Nikola Tesla je velika ICT kompanija, s gotovo sedam desetljeća trajanja, koja razvija nove proizvode i rješenja, ali ima i veliku ulogu u vođenju digitalnih procesa u drugim industrijama – kazala je Gordana Kovačević, ističući da uz svoje poslovne aktivnosti u području telekomunikacija,  Ericsson Nikola Tesla značajno djeluje na unaprjeđenju drugih industrija upravo kroz svoja pametna rješenja i kvalitetne usluge te da kao kompanija velikog potencijala razvija nova znanja i tako utječe na pozitivne promjene u Hrvatskoj.

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


   

Tagovi



  Na vrh stranice