Novosti


Konferencija: Trendovi u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama



Konferencija posvećena ključnim trendovima u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama u organizaciji PwC Hrvatska i poslovnog tjednika Lider održana je 13. veljače u Zagrebu.

Nakon otvaranja konferencije od strane Miodraga Šajatovića, glavnog urednika Lidera, uslijedilo je izlaganje posvećeno aktualnim trendovima. Dejan Ljuština, zadužen za telekomunikacije, medije i tehnologije te energetske kompanije u jugoistočnoj Europi u PwC istaknuo je da je od top deset svjetskih kompanija iz prošle godine, osam tehnoloških te su one nastavile dominaciju. Ljuština je govorio i o „demokratizaciji“ umjetne inteligencije. Na prošlogodišnjem istraživanju bilo je vidljivo da su se umjetnom inteligencijom bavile najveće tvrtke poput Facebooka i Amazona, a u 2019. se predviđa  da će umjetna inteligencija postati dostupna i ostalim tvrtkama. Oko 70 posto kompanija dobit će je kroz poslovna rješenja, a bit će sve više dostupna i korporacijama u našem dijelu svijeta. Istaknuo je i važnost korišenja umjetne inteligenciji prigodom strateških odluka u korporacijama.

U nastavku je održan panel o ključnim trendovima i izazovima 5G mreže koje je moderirao Dejan Ljuština, a na kojem su sudjelovali Milan Živković, član izvršnog poslovodstva i direktor strategije i razvoja poslovanja u Ericssonu Nikoli Tesli, Boris Drilo, član uprave i glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije u HT-u, Tomislav Makar, član uprave i glavni direktor za tehniku A1 Hrvatska, Ranko Jelača, član uprave Telekoma Slovenija i Gordan Šimac, viši stručnjak za javne mreže u HAKOM-u.

Sudionici su istaknuli važnost 5G na nacionalnoj razini pohvalivši i predstavljena madžarska iskustva gdje se uz pomoć države strateški pristupa implementaciji 5G kroz suradnju svih sudionika u 5G sustavu. Ovo je iznimno važno s obzirom da 5G omogućuje bržu digitalnu transformaciju, ekonomski rast i bolje poslovanje tvrtkama iz različitih sektora. Operatori su istaknuli i da će razvoj 5G tehnologije na domaćem tržištu ovisiti o cijeni spektra, koja je prigodom uvođenja prethodnih generacija značajno opteretila njihovo poslovanje. Milan Živković je istaknuo da će uvođenje 5G, uz oslobađanje industrijskih potencijala u nacionalnim okvirima, omogućiti i daleko niže troškove prijenosa podataka. Ericssonovo istraživanje pokazalo je da su oni koji su se od početka uključili u 4G ostvarili značajnu prednost pred konkurentima u pogledu tržišnog udjela i prihoda, a isto se predviđa i za 5G. Također, umjetna inteligencija bi u 5G mrežama mogla izazvati sličan učinak u smislu rasta odnosno zastupljenosti  kao što su to bili  video sadržaji u 4G. Gordan Šimac je izjavio da je država svjesna važnosti 5G tehnologije, jer joj je primarni cilj digitalizacija, kao i toga da je upitno hoće li operatori moći podnijeti teret izgradnje te mreže te zbog  toga treba postići nacionalni konsenzus. Opći zaključak bio je da je stav države oko određivanja cijene frekvencija ključan za razvoj 5G.

Uslijedila je tema posvećena gamingu, koji sve značajnije sudjeluje u prihodima na svjetskoj razini, u kojoj je Alan Sumina, izvršni direktor Nanobita, uspješne hrvatske tvrtke za razvoj igara govorio o svojim iskustvima u ovom području. Konferencija je zaključena panelom na temu „Kako stvoriti digitalne potrošače i zaposlenike“ koju je vodio Tin Bašić, novinar Lidera, a u kojoj su sudjelovali Bernard Gršić, državni tajnik, Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Tanya Šplajt Brainović, direktorica Upravljanja ljudskim resursimau Addiko Grupi, Bojan Jerbić, profesor na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu i Ernest Vlačić, voditelj e-Leadership MBA studija na VU Algebra. Sudionici su istaknuli važnost upravljanja promjenama u ovom segmentu na svim razinama krenuvši od državne i kvalitetno uključivanje mladih u rad zajednice što omogućuje veću samostalnost u donošenju budućih odluka. Također, sinergija znanja mlađih i starijih zaposlenika istaknuta je kao dobitna kombinacija koja donosi najbolje poslovne rezultate.

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


  Na vrh stranice