Poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle u 2005. godini 
 

Godinu 2005., u kojoj je Ericsson Nikola Tesla (ETK) navršio 56 godina postojanja, karakterizira nastavak uspješnog poslovanja. Bila je to godina znakovita po daljnjem poslovnom rastu kompanije, uspostavi novih i jačanju postojećih poslovnih partnerstva, jačanju regionalne i globalne pozicije unutar Ericssona, a kao posljedica toga i značajnom zapošljavanju mladih stručnjaka, te stalnoj prilagodbi situaciji na tržištu i učvršćivanju puta poslovne izvrsnosti.

 

Uspješno poslovanje Ericssona Nikole Tesle temelji se na kvalitetnom i napornom radu svih zaposlenika kompanije, njihovom profesionalizmu i znanju. Način rada u kompaniji karakterizira inovativnost, kreativnost, timski rad i otvorenost prema novim idejama te novim poslovnim prilikama, efikasnost i zdravi poduzetnički duh.

 

Poslujući na taj način Ericsson Nikola Tesla pridonosi povećanju zadovoljstva svojih kupaca kao i dobiti i rastu za svoje dioničare i druge interesne skupine.

 

Poslovanje kompanije u prošloj godini odvijalo se uz snažnu konkurenciju na tržištu, posebno s Dalekog Istoka, zahtjevne kupce, sve veći pritisak na marže, ali i stvaranje novih poslovnih prilika. Kompanija je u 2005. godini u potpunosti ostvarila svoje planove, dio njih i premašila, tako da je prošla poslovna godina, u pogledu prodaje i dobiti, ponovno bila rekordna.

 

U usporedbi s godinom prije, Ericsson Nikola Tesla postigao je sljedeće rezultate:

 

  • Porast prihoda od prodaje od 4,7%: 1.624,5 milijuna kuna u 2005. u usporedbi s 1.551,7 milijuna kuna u 2004.
  • Knjižene narudžbe su na razini rekordne 2004., točnije u porastu su 0,2% (1.608 milijuna kuna u 2005. odnosno 1.605 milijuna kuna u 2004.)
  • Bruto marža: 20% u 2005. (23% u 2004.)
  • Operativna marža: 14,5% u 2005. (14,0 % u 2004.)
  • Porast dobiti prije oporezivanja od 9%: 268,4 milijuna kuna u 2005. u odnosu na 246,3 milijuna kuna u 2004.
  • Porast neto dobiti od 8%: 235,7 milijuna kuna u 2005. u odnosu na 217,4 milijuna kuna u protekloj godini
  • Pozitivan novčani tok iz poslovnih aktivnosti: +47 milijuna kuna
  • Stabilna i motivirajuća kompanijska kultura što se već sedmu godinu za redom potvrđuje u Dialogu, godišnjoj anketi zaposlenika o zadovoljstvu kompanijom
  • Zadovoljstvo kupaca iskazano u godišnjoj anketi Customer satisfaction

Takvi poslovni rezultati mahom se temelje na ustrajnosti u radu s kupcima. Riječ je o ponudi novih poslovnih modela i inovativnih rješenja uz primjenu vrhunskih tehnologija, financiranju kupaca, prilagodbi kompanijinih aktivnosti njihovim planovima i potrebama, te aktivnostima usmjerenim na proširenje baze kupaca. I dalje se iznimna važnost pridaje provođenju programa troškovne učinkovitosti, a prodajni, opći i administrativni troškovi dodatno su smanjeni sa 7,4% na 7,0% prihoda od prodaje. Naglasak je stavljen i na upravljanje vanjskim dobavljačima, pri čemu transparentnost i konkurentnost imaju osobito važnu ulogu u smanjenju troškova.

 

Što se tiče upravljanja rizicima, kompanija je nakon revizije politike vezane uz rezerviranja za potraživanja od kupaca primijenila nove metode. Temeljitom analizom utvrđene su odgovarajuće rezerve za dugotrajna, visokorizična potraživanja koja pokrivaju sve rizike. Prepoznato je značajno smanjenje rizika za potraživanja iz Bjelorusije jer su se plaćanja počela odvijati prema utvrđenom planu, uz kraći rok naplate potraživanja, što je dovelo do smanjenih rezerviranja i jednokratnog pozitivnog učinka u 2005. godini u iznosu od 43,5 milijuna kuna.

Poslovna situacija na glavnim tržištima ETK

Ericsson Nikola Tesla na razini korporacije ima odgovornost za više desetaka zemalja u Europi, Srednjem Istoku i Africi. U ukupnoj prodaji Ericssona Nikole Tesle u 2005. godini udio domaćeg tržišta iznosi 29%, a izvoznog tržišta 71%. Pri tome je u ukupnom izvozu interno Ericssonovo tržište zastupljeno s 18%, dok izvoz u ostale zemlje predstavlja 53%. Najznačajnija pojedinačna tržišta u prošloj godini bila su: Hrvatska, Švedska, Bjelorusija, Bosna i Hercegovina, Kazahstan, Rusija i Crna Gora.

 

Treba naglasiti da se od 2004. znatno promijenila struktura prodaje proizvoda i sustava. Mobilni sustavi bilježe porast od 30 na 40%, a usluge za fiksne i mobilne mreže bilježe porast od 35 na 42% ukupne prodaje. Usluge predstavljaju jednu od ključnih područja budućnosti. Očekivani rast potreba za širokopojasnim pristupom Internetu predstavlja dobru poslovnu priliku i izazov na području fiksne i mobilne telefonije.

 

Prodaja Ericssona Nikole Tesle u Hrvatskoj u 2005. porasla je 25% u odnosu na godinu prije. Na domaćem tržištu, na području fiksnih i mobilnih sustava, nastavljena je kontinuirano uspješna suradnja sa strateškim partnerima T-Hrvatskim telekomom i VIPnetom, a kompanija je ostvarila partnersku suradnju i s novim kupcem - Tele2, trećim mobilnim operatorom kojem je jedini isporučitelj opreme. Porasla je također i prodaja poslovnih komunikacijskih sustava velikim poslovnim subjektima (Hrvatske željeznice, Ministarstvo obrane RH, Vodatel, Hrvatska elektroprivreda, Croatia Airlines i dr.) pa je i u ovom segmentu poslovanja ovo bila najuspješnija godina do sada.

 

Kada je riječ o izvoznim tržištima Ericssona Nikole Tesle, osim Ericssonova internog tržišta, ukupna prodaja u 2005. godini iznosila je 852 milijuna kuna. U zemljama ZND-a - Zajednice Nezavisnih Država (bivši SSSR) u prošloj godini postignuti su već tradicionalno izvrsni poslovni rezultati.

 

Najznačajniji ugovori potpisani su u Bjelorusiji s JV MDC Velcomom te u Kazahstanu gdje je ugovoren najveći pojedinačni posao u povijesti ETK. Na tržištu Kazahstana s novim kupcem TOO TelecomNetom ugovoren je posao vrijedan 39 milijuna eura, a riječ je o isporuci, implementaciji i integraciji opreme namijenjene uspostavi suvremene mreže višestruke namijene. U Rusiji je, međutim, došlo do pada prodaje jer je veliki kupac ETK, Svyazinvest, smanjio ulaganja u svoju fiksnu mrežu u odnosu na 2004. godinu.

 

Na tržištu Bosne i Hercegovine Ericsson Nikola Tesla potpisao je u 2005. godini značajne ugovore u području mobilnih i fiksnih sustava s tradicionalnim poslovnim partnerima Eronetom iz Mostara i BH Telecomom iz Sarajeva kao i s operatorom Telekom Srpska. Na tržištu Crne Gore ETK je potpisao ugovor o modernizaciji GSM mreže s Monetom, operatorom mobilne telefonije.

 

Na temelju izvrsnih rezultata ostvarenih u nekoliko prethodnih godina, kompaniji su na Ericssonovom internom tržištu dodijeljene veće odgovornosti na području istraživanja i razvoja te u Globalnom centru za isporuku usluga. Upravo zbog toga došlo je do potrebe znatno većeg zapošljavanja novih stručnjaka u kompaniji. Tijekom 2005. zaposleno je 230 novih stručnjaka što je porast od 17% u odnosu na godinu prije. Izvoz na ovo tržište u 2005. porastao je 31% u odnosu na lanjsku godinu, te iznosi 297 milijuna kuna.

Poslovna očekivanja u 2006. godini

Kompanija će se, strateški, u tekućoj godini još snažnije pozicionirati na svim, a poglavito na hrvatskom tržištu unaprjeđujući partnerstvo s postojećim i uspostavljajući odnose s novim kupcima ponudom najsuvremenijih ICT rješenja i tehnologija. Također će se usmjeriti na rast izvoza na internom Ericssonovom tržištu kao i na tržištima Srednje i Istočne Europe, Centralne Azije te Afrike. Aktivno će tražiti i iskoristiti sve poslovne prilike pa i one koje izlaze iz osnovnoga područja kompanijina poslovanja, a za koje ETK ima kompetencije i resurse. Ericsson Nikola Tesla nastavit će djelovati kao snažni istraživačko-razvojni centar s globalnim odgovornostima u Ericssonovoj grupi, te osigurati rast kvalitete u prodaji usluga, uz aktivnosti Globalnoga centra za isporuku usluga. Cilj kompanije također je izgrađivanje i unapređivanje pozicije vodećeg centra kompetencija za cjelovita komunikacijska rješenja. Za Ericsson Nikolu Teslu od velikog je značaja također održati i konstantno unapređivati poziciju kvalitetnoga poslodavca i društveno odgovornoga poduzetnika.

 

Bit će potrebno uložiti velike napore kako bi se ostvarili zacrtani planovi u okruženju koje karakterizira jaka konkurencija, daljnji pritisak na smanjenje cijena i permanentna potreba da se kupcima osiguraju najbolja rješenja, uz najniže troškove.

 

Ukoliko u tome uspije, godina 2006. kao i one koje dolaze bit će za Ericsson Nikolu Teslu godine koje nose poslovne prilike na domaćem, izvoznom i internom Ericssonovom tržištu, ali istodobno i poslovne rizike.

Ostale informacije

Na sastanku održanom 6. ožujka 2006. godine Nadzorni odbor Ericssona Nikole Tesle podržao je prijedlog Uprave da predloži Glavnoj skupštini usvajanje isplate dividende u iznosu od 19 kuna po dionici.

Godina Nikole Tesle

Godina 2006. na državnoj razini proglašena je Godinom Nikole Tesle u čast 150. obljetnice njegova rođenja. Ericsson Nikola Tesla, kompanija koja s ponosom nosi ime tog nenadmašnog genija, uključit će se u ovaj nacionalni projekt:

 

  • suorganizacijom u znanstveno-stručnom skupu "Život i djelo Nikole Tesle"
  • uspostavom "Godišnje stipendije Ericssona Nikole Tesle za istraživački rad u području elektrotehnike i računarstva"
  • sudjelovanjem u obnovi stalnog postava "Demonstracijskog kabineta Nikole Tesle" u Tehničkom muzeju u Zagrebu.

Kompanija je i samostalno pokrenula niz različitih aktivnosti u povodu obilježavanja Godine Nikole Tesle koje će se odvijati tijekom cijele 2006. (godišnja donacija kompanije i sl.).

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

Dodatne informacije