Poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle u 2006. godini 

Ericsson Nikola Tesla je tijekom 2006. godine poslovao u okvirima planiranih kretanja – stabilno i s tendencijom umjerenog rasta. Bila je to godina znakovita po repozicioniranju kompanije prema sistemskoj integraciji, multimedijskim rješenjima i ponudi novih proizvoda i usluga. Marže su u skladu s očekivanjima, niže u odnosu na 2005. godinu, kao posljedica konkurencije na tržištu, ulaganja kompanije u strateške projekte, nove kupce te razvoj kompetencija. Zahvaljujući povećanom volumenu poslovanja na gotovo svim glavnim tržištima, primjenom svjetskih standarda u poslovanju te kvalitetnom i inovativnom radu zaposlenika, kompanija je u potpunosti ostvarila svoje planove.

 

U usporedbi s prethodnom godinom, blagi porast volumena poslovanja u novčanom smislu bilo je moguće ostvariti porastom stvarnog volumena prodanih proizvoda i usluga od oko 20%. Poslovanje Ericsson Nikola Tesla karakteriziraju sljedeći rezultati:

  • Prihodi od prodaje porasli su 1%: 1.634,1 milijuna kuna, u usporedbi s 1.624,5 milijuna kuna u 2005.;
  • Knjižene narudžbe također su zabilježile isti porast: 1.623,6 milijuna kuna u usporedbi s 1.608 milijun kuna u prethodnoj godini;
  • Bruto marža iznosi 17,5% u 2006. u usporedbi s 19,9% u 2005.;
  • Iznimna važnost pridaje se provođenju programa troškovne učinkovitosti pa su prodajni, opći i administrativni troškovi dodatno smanjeni sa 7,0% na 6,7% prihoda od prodaje;
  • Dobit prije rashoda od kamata i poreza (EBIT) neznatno je manja u odnosu na prethodnu godinu te iznosi 266,3 milijuna kuna u 2006., u usporedbi s 268,6 milijuna kuna u 2005.;
  • Dobit prije oporezivanja iznosi 264,5 milijuna kuna, dok je u 2005. bila 268,4 milijuna kuna;
  • Pozitivan novčani tok iz poslovnih aktivnosti: 217,6 milijuna kuna u usporedbi s 46,8 milijuna kuna u 2005.;
  • Stabilna i motivirajuća kompanijska kultura što potvrđuje godišnje ispitivanje mišljenja zaposlenika putem Dijaloga, ankete koja je provedena osmu godinu zaredom;
  • Zadovoljstvo kupaca prepoznatljivo kroz ostvarene poslovne rezultate i kroz godišnje ispitivanje njihova zadovoljstva.

Navedeni poslovni rezultati uglavnom se temelje na proširenju baze kupaca, jačanju suradnje s postojećim kupcima i partnerima, te novim odgovornostima dobivenim od korporacije. Pritom su korišteni novi poslovni modeli kako bi kupcu ponudili što bolja rješenja potrebna za njihov poslovni rast.

 

Kompanija je uspjela napraviti zaokret u poslovanju te povećati udio usluga (i mobilne i fiksne telefonije) u ukupnoj prodaji s 42% na 48%. To znači da se danas gotovo polovina novčanih prihoda od prodaje ostvaruje prodajom različitih vrsta usluga.

 

Novčani tok iz poslovanja je jako dobar i predstavlja solidnu podlogu za buduće širenje i razvoj poslovanja.

Poslovna situacija na glavnim tržištima ETK

Ericsson Nikola Tesla na razini korporacije ima odgovornost za više desetaka zemalja u Europi, Srednjoj Aziji i Srednjem Istoku. U ukupnoj prodaji kompanije u 2006. godini udio domaćeg tržišta iznosi 30 %, izvoz na interno Ericssonovo tržište iznosi 22%, dok izvoz u ostale zemlje predstavlja 48%. Najznačajnija pojedinačna tržišta u 2006. bila su: Hrvatska, Švedska, Bjelorusija, Bosna i Hercegovina, Kazahstan, Rusija i Crna Gora.

 

Prodaja Ericssona Nikole Tesle u 2006. godini u Hrvatskoj je osnažena i porasla je 1,4% u odnosu na godinu prije te iznosi 482,6 milijuna kuna. Na području fiksnih i mobilnih sustava, uključujući i mobilni Internet, nastavljena je uspješna suradnja sa strateškim partnerima Vipnetom,T-HT-om i Tele2. U suradnji s Vipnetom uveden je širokopojasni pristup Internetu kao pretpostavka za daljnju evoluciju 3G mreže te pokrenuta HSDPA mreža. Za operatora T-HT kompanija je modernizirala fiksnu mrežu i izgradila mrežu za masovno uvođenje širokopojasnih usluga i povećanje broja korisnika Interneta (IP, ADSL-EDA).S trećim mobilnim operatorom u Hrvatskoj, Tele2, potpisan je ugovor o isporuci opreme i cjelovitog komunikacijskog rješenja za izgradnju UMTS mreže kao i ugovor o pružanju usluge održavanja mobilne mreže, prvi takve vrste u Srednjoj Europi.
Također je s Vodatelom Hrvatska, jednim od najznačajnijih domaćih isporučitelja Internet usluga potpisan ugovor o izgradnji TriplePlay infrastrukture.
U području prodaje poslovnih komunikacijskih sustava kompanija je ugovorila niz poslova s velikim poslovnim subjektima (ministarstva RH, HEP, FINA, HŽ, INA i dr.). Posebno treba naglasiti realizaciju projekta integriranog informacijskog sustava primarne zdravstvene zaštite u Hrvatskoj. Ericsson Nikola Tesla se ovim projektom, u cijelosti razvijenim u kompaniji, dokazao kao isporučitelj u području sofisticirane i složene informacijsko-komunikacijske sistemske integracije.

 

Kada je riječ o izvoznim tržištima Ericssona Nikole Tesle, osim Ericssonova internog tržišta, ukupna prodaja u 2006. godini iznosila je 793,7 milijuna kuna.
Prodaja fiksnih, mobilnih i poslovnih sustava u zemljama ZND-a - Zajednice Nezavisnih Država u prošloj godini postignula je već tradicionalno dobre rezultate pri čemu je realizirano 548,4 milijuna kuna (porast od 2,8%). Najznačajniji ugovori potpisani su u Bjelorusiji s operatorom mobilne telefonije JV MDC Velcomom i operatorom fiksne telefonije Beltelekomom te u Kazahstanu s operatorom fiksnih sustava TeleKrona. U Rusiji je također potpisan niz ugovora s različitim operatorima u području modernizacije i proširenja fiksnih i poslovnih komunikacijskih sustava.
Na tržištima Bosne i Hercegovine i Crne Gore Ericsson Nikola Tesla ostvario je prihode od prodaje u iznosu od 233,2 milijuna kuna. Naime, u Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori izborno razdoblje kao i činjenica da 3G licence još nisu izdane usporili su brzinu ulaganja te su prihodi od prodaje Ericsson Nikole Tesle smanjeni u odnosu na prethodnu godinu za 14,7%. Značajni poslovi u području modernizacije i proširenje mobilnih i fiksnih sustava ugovoreni su s operatorima BH Telecom, HT Mostar/HT Mobilne komunikacije, Telekom Srpske, T-Com Crne Gore i T-Mobile Crne Gore. Posebno je važno što se značajni dio ugovora s BH Telecomom, najvećim bosansko-hercegovačkim operatorom, odnosi na poslove multimedije i sistemske integracije.

 

Usluge na internom Ericssonovom tržištu kroz prodaju znanja naših stručnjaka najvećim dijelom u Institutu za telekomunikacije (R&D) i Globalnom centru za isporuku usluga (GSDC), ali i kroz jedinice odgovorne za cjelovita rješenja i usluge, imaju sve veći udio u ukupnim poslovnim rezultatima kompanije. Upravo zbog toga se i u 2006. nastavio trend zapošljavanja novih, mladih stručnjaka u ETK. Izvoz na ovo tržište u 2006. godini iznosi 357,8 milijuna kuna što predstavlja porast od 20,7% u odnosu na prethodnu godinu.

Poslovna očekivanja u 2007. godini

Kompanija će u tekućoj godini nastojati osnažiti svoju poziciju na domaćem i izvoznim tržištima proaktivnim i savjetodavnim načinom prodaje te proširenjem liste proizvoda i usluga. Pri tome će se fokusirati na praćenje svjetskih tehnoloških trendova i inventivnost svojih stručnjaka u cilju postizanja daljnjeg poslovnog rasta.

 

Sve relevantne stručne analize predviđaju globalnom tržištu telekomunikacija potencijal za daljnji rast, ponajprije u segmentu mobilnih komunikacija. Zadnje dvije godine u svijetu se značajno povećava broj korisnika, a nove tehnologije i komunikacijske usluge istodobno generiraju zamjetan rast prometa, posebno podatkovnog.

 

Dolazi do repozicioniranja i stvaranja novih velikih globalnih kompanija u ključnim segmentima što prati prilagodba i kreiranje njihovog portfelja prema područjima koja pokazuju najveće mogućnosti za poslovni rast. Ukratko, tržište raste, no i konkurencija, također.

 

Kada je riječ o tehnološkim trendovima predviđa se daljnji razvoj i izgradnja jezgrene mreže temeljene na IP protokolu. Izvjestan je veliki porast širokopojasnog dostupa u mobilnim (HSPA) i fiksnim mrežama (xDSL), te postupni prelazak na mreže novih generacija koje omogućuju masovno uvođenje širokopojasnih usluga i povećanje broja korisnika Interneta. U mobilnim komunikacijama teži se tzv. Personal Broadbandu odnosno personalizaciji širokopojasnog dostupa mobilnim mrežama. Preduvjet tom konceptu nalazi se u revolucionarnim promjenama vezanim uz povećanje brzine prijenosa koje bi do 2012. godine trebale doseći gotovo nezamislivih 100 Mbps putem „Super 3G“ tehnologije. Već 2007. godina u tom kontekstu značit će veliki korak naprijed. Kao prva točka konvergencije mobilnih i fiksnih mreža, trenda koji je neminovan, pojavit će se masovnije korištenje IMS podsustava, Mobile TV, TriplePlay usluge i sl., čemu ćemo uskoro biti svjedoci.

 

Ericsson Nikola Tesla, strateški se pozicionira upravo u tim novim fokus područjima, balansirajući pri tome veliko iskustvo, znanje i inovativnost. U tom pravcu usmjeren je i stalni razvoj kompetencija zaposlenika. Kompanija mora i nadalje uložiti veliku snagu i razboritost kako bi uspješno poslovala u okruženju koje karakterizira konkurencija, daljnji pritisak na smanjenje cijena i stalna potreba da se kupcu ponudi točno što i kada želi.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

Dodatne informacije